1 Kasım 2013 Cuma

Girişimcilik Öyküleri ( Dr. İlhami AYGÜN / Monako )


Monako’da uzay antenleri, uydular üzerine çalışan Dr. İlhami Aygün, çalışmalarından dolayı ülkenin en büyük şövalye nişanıyla ödüllendirildi. 

Türk girişimcisini Monako’da temsil eden Dr. İlhami Aygün uzay sistemleri üzerine çalışıyor. Aygün başarılı çalışmalarını şöyle anlatıyor: “Şirketimiz uydu, uzay konusunda entegre telekomünikasyon hizmetleri veriyor. 1991′de Fransız devlet kurulusu Aerospatiale şirketinin Telekom uyduları bölümünde direktör olarak çalışmaya başladım. Türkiye’nin Turksat uyduları dahil Avrupa ve Ortadoğu’da birçok ülkenin uydu sistemlerini dizayn edip, üretim sorumlusu ve yörüngeye fırlatımı sırasından Fransızlar adına “Chef de Mission” görevlerinde bulundum. Newyork Bilimler Akademisi’ne kabul edildim. 2007′de Monako’nun en üstün şövalye nişanı “Chevalier de Ordre de St. Charles” ile ödüllendirildim.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder