1 Kasım 2013 Cuma

Girişimcilik Öyküleri ( Tanal Mete AKÇAYLI / Karayipler )


Hem iş adamı hem de fahri Başkonsolos olan Tansal Mete Akçaylı, kurucusu ve CEO’su olduğu CSS şirketi ile Karayipler ve Barbados’da Türk rüzgârı estiriyor. 

Akçaylı başarı öyküsünü şöyle anlatıyor: “Taahhüt ve servis sektörlerinde çalışıyorum. Türkiye’nin St. Vincent ve Grenadines Fahri Başkonsolosuyum. Sahibi ve ortağı olduğum birkaç şirket var. Aynı zamanda Barbados menşeli bir CSS adlı bir firmanın kurucusu ve CEO’suyum. Firmanın iki konusu var.  Birincisi; yangın, güvenlik, otomasyon ve havalandırma sistemlerinin taahhütlerini yapmak, ikinci ise kapı, kilit, aksesuarları, banyo ve mutfak ürünlerini toptan pazarlamak. CSS özellikle ticari inşaat sektörüne yönelik bir firma. CSS Karayipler’de 12 ülkede faaliyette ve kendi sektörünün en tanınan firmalarından biri.

İkinci şirketim IMT (International Management and Trust), Dominik, St. Vincent ve Barbados’da ofisleri bulunan, off-shore danışmanlık, şirket kurulumu ve yönetim servisleri veren ayrıca Dominik’in ekonomik vatandaşlık işlemlerini yapan bir firma. IMT firmasının yönetim kurulu başkanıyım. Bir diğer şirketim Integral Systems de Barbados menşeli. Türkiye den Karayip adalarına ihracat yapmak isteyen firmalara danışmanlık hizmeti veriyor. Bu hizmetler arasında ürünlerin karayip piyasasına uygunluğu, piyasa araştırması, distribütörlüklerin bulunması gibi hizmetler sunuyor. Karayipler inşaat, yapı malzemeleri, yiyecek, içecek, turizm ile beraber küçük servis işletmeleri, mağazacılık gibi fırsatlar mevcut. Türk işadamları hızlı, pratik kolay çözüm üretiyor. Kurultay çok iyi bir adım, umarım hep beraber bu fikri, pozitif uygulamalarımızla verimli ve sürekli hale çevirebiliriz.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder